Soubor nástěnných obrazů – ROZMANITOST ŽIVÉ PŘÍRODY pro 3.–5. ročník
19 tištěných tabulí – formát: 490 x 690 mm
Doplněk v elektronické podobě: K souboru obrazů náleží samostatný e-doplněk, který lze využít pro práci na interaktivní tabuli. Doplněk obsahuje zábavné úkoly, křížovky, zajímavosti, fotografie apod. Cílem je zaujmout děti, aby se začaly častěji rozhlížet kolem sebe, aby vnímaly přírodu všemi smysly a alespoň na chvilku odpoutaly svou pozornost od umělého světa digitálních technologií; aby upřednostňovaly pobyt venku, a tím posilovaly svoje duševní zdraví. A v neposlední řadě je důležité, aby vnímání ochrany přírody neskončilo jen u laciných gest a hesel. Pokud se přírodě naučíme rozumět, můžeme ji také aktivně chránit.
NYNÍ AKCE – k zakoupeným tištěným tabulím elektronický doplněk ZDARMA
Pro vystavení licence Doplňku k Obrazům živé přírody vyplňte formulář a nákup tištěného souboru doložte kopií faktury.
Formulář ke stažení ZDE
Podklady prosím odešlete na adresu: multimedia@alter.cz
PODMÍNKY AKCE A LICENČNÍ PODMÍNKY
- nárok na licenci e-Doplňku zdarma vzniká škole nákupem tištěného Souboru nástěnných obrazů Rozmanitost živé přírody (kód 092737) uskutečněným od 1. 1. 2024
- v případě nákupu souboru obrazů prostřednictvím distributora je třeba zaslat kopii faktury
- platnost licence se stanovuje na 18 měsíců od data zpřístupnění licence (na základě zaslaných podkladů)
- e-Doplněk se spouští v online prostředí eKnihovny ALTER – pro aktivaci licencí musí být škole zřízen přístup do eKnihovny
- licence je přenosná – elektronický titul lze spouštět na různých zařízeních
- s e-Doplňkem doporučujeme pracovat na interaktivní tabuli a využívat zapisování pomocí nástrojů, které dané zařízení nabízí
Soubor nástěnných obrazů obsahuje 15 barevných tabulí s obrázky a názvy živočichů, rostlin a hub a také textové tabule s přehledy a tabulkami pro jejich popis i třídění. Svým pojetím přispívají k uspořádání, propojování a systemizaci poznatků a k vytváření myšlenkových map.
Soubor obrazů je vhodným doplňkem titulu Přehledy živé přírody. Oba tituly lze využít vždy, když se v učebnicích prvouky ve 3. ročníku nebo přírodovědy ve 4. a 5. ročníku ALTER vyskytuje zadání typu „vyhledej..., rozlišuj..., porovnávej..., zkoumej...“.
Osnovy pro popis živočichů a rostlin: Osnovy rozstříhejte a žáky rozdělte do šesti skupin. Každá skupina si vylosuje jednu osnovu, podle které připraví popis vybrané rostliny nebo živočicha. K vyhledávání informací žáci používají různé zdroje, např. Přehledy živé přírody, učebnice nebo internet. Výstupem může být vlastní barevný nákres dané přírodniny na velkém archu papíru doplněný o popisky, které vycházejí ze získaných informací. Skupina pak společně odprezentuje svou práci ostatním spolužákům (do prezentace by se měl zapojit každý člen skupiny).
Tabulky pro třídění živočichů, rostlin a hub: Jednotlivé kartičky s názvy žáci třídí nebo zařazují podle daných kritérií. Opět doporučujeme práci ve skupinách – pro zvýšení motivace je možné zvolit formu soutěže. (Tabulky jsou zároveň součástí kartonové přílohy Přehledů živé přírody, lze je využít k vytvoření menších skupin.) Žáci mohou také sami vyhledávat další, v seznamu neuvedené zástupce (např. na základě vlastního pozorování v přírodě) a zapsat je na kartičky stejné velikosti. Součástí vstupní strany je KLÍČ pro zařazení přírodnin do uvedených tabulek.
Mezipředmětové vztahy: V rámci výtvarné nebo pracovní výchovy mohou žáci vymodelovat přírodniny podle konkrétních vyobrazení. Z modelů pak lze vytvářet různé skupiny (ekosystémy a společenstva), např.: u lidských obydlí, na poli – na louce, u lesa – v lese, u vody – ve vodě.
Práce se souborem nástěnných obrazů a s Přehledy živé přírody ALTER může při volbě vhodných metod přispět k utváření pracovních návyků v jednoduché samostatné i týmové činnosti; přispívá k rozšiřování slovní zásoby v osvojovaných tématech, k pojmenovávání pozorovaných skutečností a k jejich zachycení ve vlastních projektech nebo výtvorech.