Přejít k hlavnímu obsahu
Nakladatelství ALTER
Učebnice, učební pomůcky a výukové materiály
Soukromá osoba Škola Výběr
Přihlášení
Registrace
Košík(0)
Přihlášení
Košík(0)
Soukromá osoba Škola Výběr
Přihlášení
Registrace

Top Menu

  • E-shop
  • Domů
  • O nás
    • O společnosti ALTER
    • Digitální svět učebnic
      • Digitální svět
      • Elektronické učebnice
      • Interaktivní učebnice
      • Výukové programy
      • Vytvoření elektronické knihovny
    • e-Knihovna ALTER
    • Výstavky učebnic
    • Workshopy s redaktory
    • Filozofie našich učebnic
    • Katalog
    • Zajímavosti
      • Ocenění našich učebnic
      • O Žáčkově Slabikáři
  • Metodická podpora
    • Metodická koncepce
      • Metodická koncepce
      • Hodnocení žáků
      • Psací nástroj - tužka
    • Doložky MŠMT
    • Počáteční čtení
      • Koncepce nové řady
      • Náměty pro začínající učitele
      • 10 důvodů PROČ
      • Ověřování - základní školy
      • Ověřování - PP poradny
    • Časové a tematické plány
    • Přípravy KK a OV
    • Metodické listy
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 2
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 3
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 4
      • ML - Pracovní sešit k ČJ 5
      • ML - Demonstrační karty pro výuku násobilky
    • Obrazy živé přírody
    • Výukové materiály
      • Pracovní listy
      • Videa
    • K zamyšlení
      • Rodina v učebnicích
      • Pádové otázky
  • Kontakty
    • Kontaktní informace
    • Objednávky
    • Distributoři
    • Všeobecné obchodní podmínky
    • Zpracování osobních údajů GDPR
    • Licenční podmínky
  • KNIHOVNA
E-shop

Drobečková navigace

  1. Domů

Drobečková navigace

  1. Domů
 Katalog a filtr

Drobečková navigace

  1. Domů

Čítanky na 2. stupni

PaedDr. Ladislavy LEDERBUCHOVÉ, CSc. „K čítankám na 2. stupni ZŠ (se zaměřením na čítanky pro 6. ročník)“ (pokračování) z časopisu Český jazyk a literatura č. 2, 2004

Ojedinělá akcentem na umělecké a kulturněhistorické souvislosti literatury je čítanka L. Bradáčové a kol. Svou kulturně-osvětovou funkcí především v národním kontextu cílevědomě buduje žákův vztah k významným osobnostem národní minulosti. Jde o antologii krásné literatury čtenářsky vstřícnou pubescentovi (aniž se podbízí množstvím dobrodružné prózy), rozvíjející fantazii čtenáře, smysl pro poetické a mravní hodnoty. Texty nejsou řazeny do žánrových ani tematických bloků, vzdělávací funkce učebnice je potlačena. V tomto smyslu je velmi ztížena žákova orientace v učivu o žánrech i učitelův záměr utvořit literární žánrové a tematické celky nezbytné pro utváření žákova základního vědomí o literárním kontextu.

Snaze o vytvoření primárního literárního kontextu je v této čítance nadřazena snaha o budování kontextu šíře kulturního: Bohatý ilustrační materiál odkazuje k české a světové výtvarné klasice, cílevědomě akcentuje vazbu k výtvarné výchově a rozšiřuje žákův kulturní obzor. V tomto smyslu je čítanka počinem výjimečným a vedle ní jsou ostatní hodnocené učebnice v roli chudých příbuzných. Další výraznou funkcí čítanky je funkce motivační - celek svou pestrostí respektuje žákovu čtenářskou potřebu změny, střídají se žánry i žánrové formy (čítanka je poměrně bohatá na básně), je motivován i žákův zájem o výtvarnou kulturu a grafickou koncepcí učebnice ve vlastním slova smyslu o kulturu knižní.

  • Nakladatelství Alter
  •  Nad Pahorkem 403/24, 141 00 Praha 4
  •  272 760 329, 272 760 335
  •  IČ: 46505644, DIČ: CZ46505644
  •  alter@alter.cz
  • Registrace
  • Kontaktujte nás
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Alter Logo Facebook Alter
  • Všechna práva vyhrazena
  • © 2020, Nakladatelství ALTER