Elektronická knihovna ALTER slouží ke spouštění našich elektronických a interaktivních učebnic. Je určená především pro práci na interaktivních tabulích, je ale přizpůsobená i pro zobrazování titulů na počítačích, tabletech či mobilech.
Přihlásit se můžete zde: Elektronická knihovna ALTER.
Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak v prostředí eKnihovny pracovat.
Soukromá osoba (jednouživatelské verze EK-učebnic)
V případě, že zákazník dosud nemá zakoupenou žádnou EK-publikaci ALTER, se knihovna zakládá automaticky při nákupu (zákazník zvolí e-mail, pomocí kterého se bude přihlašovat). Po uhrazení objednávky přijde na tento e-mail výzva k vytvoření hesla do knihovny.
Škola (multilicence E- a I-učebnic)
Multilicence se spouštějí ve školní knihovně. Každá škola má jednu knihovnu, jejímž identifikátorem je IČ školy. V této knihovně může škola pracovat se všemi tituly, které zakoupila. Knihovnu spravuje školou zvolený správce, který zakládá účty jednotlivým uživatelům (vyučujícím).
Knihovna se zakládá automaticky při prvním nákupu elektronických nebo interaktivních publikací. Po uhrazení objednávky přijde na zvolený e-mail certifikát s přihlašovacími údaji pro správce knihovny. V případě nákupu dalších licencí se nové publikace objeví ve školní knihovně po uhrazení faktury a uživatelé s nimi mohou ihned pracovat.
Pokud už škola má nebo někdy měla nějaké licence zakoupené, může si založit knihovnu zadáním e-mailu na této stránce.
Upozornění: Na zvolený e-mail se budou zasílat všechna oznámení o zakoupených publikacích nebo připomenutí, že platnost některé licence brzy skončí. Doporučujeme proto zvolit oficiální e-mail školy, nikoli např. soukromý e-mail toho, kdo licence objednává.
Pomocí údajů, které jsou uvedeny v certifikátu, se můžete přihlásit do účtu správce školní knihovny. Správce nemůže pracovat se zakoupenými tituly, jeho úlohou je spravovat (zakládat, upravovat nebo mazat) uživatelské účty přiřazené ke školní knihovně.
Pro vytvoření nového účtu klikněte na „přidat účet“. Vyplňte jméno a e-mail.
Na zadaný e-mail přijde uživateli výzva, aby si v knihovně nastavil heslo. Těmito údaji (e-mailem a heslem) se pak bude přihlašovat do knihovny.
Pokud správce chce založit uživatelský účet sám sobě, měl by postupovat takto: nejprve se přihlásí pomocí účtu správce a vytvoří si uživatele. Poté se z knihovny odhlásí. Nestačí pouze vypnout okno, je nutné skutečně kliknout na „odhlásit se“. Ve své e-mailové schránce (zkontrolujte složku spam) pak najde e-mail s názvem „Nastavení hesla na webu eKnihovny ALTER“. Kliknutím na odkaz, který je uveden v tomto e-mailu, se dostane na stránku, kde si zadá heslo. Pomocí těchto údajů (e-mail a heslo) se pak bude přihlašovat do knihovny, aby mohl pracovat se zakoupenými publikacemi.